söndag 16 december 2012

Egna hustomtar

Jag har alldeles egna tomtar som tar hand om det som jag strör omkring mej på Garverivägen!

Ofta glömmer jag lite där men nu sist hade jag inte glömt något utan faktiskt tappat!

Mina nycklar lyckades försvinna och det var bara droppen för mej, jag blev förbannad ledsen och vansinnig om vartannat, tänk att det kan bli så för ett par nycklars skull men det var just den där droppen som rann över bägaren som det så tjusigt heter!

Kratta runt som en galning i snön hos hästarna och på parkeringen i 15 cm snö, nej inga nycklar!
Ringde Linda och sa hittar ní några nycklar så är det mina (och era, nyckeln till sadelkammaren var där med). 10 minuter senare ringer Linda och säjer att dom är upphittade, tack mina alldeles egna tomtar!

2 kommentarer:

  1. Hi hi, ja det e rätt komiskt att jag oftast bara springer på det du glömmer ute, utan att leta. Men förstår din känsla när det faktiskt gällde en nyckeknippa.

    Det va så lite så, tack själv för "hittelönen"

    Å du, du får gärna ringa mig varje advent, lucia och på julafton. Jag är ju inte din mamma men är alltid här!

    SvaraRadera