fredag 14 december 2012

Nu börjar det närma

sej julen, den stora högtiden då alla ska vara nöjda och glada!

Vi ska inte vara sönderstressade för att allt som ska göras, storstäda, laga trehundra olika kakor och godisar, laga mat som vi aldrig gjort förr, ränna på stan och köpa paket som vi egentligen inte har råd med osv...
 Usch verkar verkligen inte vara någon höjdare egentligen, det är därför det är så bra att vi får bestämma själva vad vi ska göra! Och jag har bestämt mej att jag gör det jag tycker bli lagom, man stressar igenom livet ändå på nåt sätt tyvärr, vill egentligen bara kunna njuta över att jag faktiskt lever,har fått tre underbara barn, har mina fyrfotade trogna vänner, har tak över huvudet och ett jobb som jag kan försörja mej på, det är inte alla som har det så bra.
Ändå så känns det som om man aldrig ska vara nöjd...man ska ha mer och  bli ännu nöjdare?!?
Filosofen Johanna kan gå långt ikväll tror jag, vissa dagar är man mer eftertänksam än andra  och det här är en sådan kväll.

Julen var även min mammas högtid, många tårar med minnen kommer varje år den här tiden..
Jag ringde alltid min mamma på alla "adventarna" luciamorgon och givetvis julafton, nu finns det ingen mamma kvar på jorden längre att ringa till men hon finns i mitt hjärta hela tiden.
En del har ingen familj kvar men det har jag och den gläds jag verkligen över :-)


Förförra helgen var Bangsi och jag på kurs hos Pia Paulsen-Hawee  CR  och det är verkligen kul. Man lär sej något nytt varje gång och grejen är ju att man ska träna sen oxå för att bibehålla det, denna gång har det varit extra svårt att göra det pga Kung Bore! Inga snösulor eller brodd har kommit på än, vi väntar och väntar på Hovis som har fullt upp! Försökte gå lite med honom ändå men det är fördömt, vill inte att han ska bräcka sej, han är verkligen som Bambi på hal is! Blir  lite vila nu istället inför jul för honom, han kan behöva det med.






En riktig isis!! Gick inte ens o ta kort i snöyran!







Vi har även varit på Stockholm horseshow Ida och jag.  Fredagseftermiddagen började med hoppning och sedan en islandshästtävling .. Dom hoppade och hoppade...sen plötsligt kommer det in riktiga kraftpaket som skjuter fram huvudet och lägger ner/får benen under rumpan i ökad tölt och det går ett sus igenom den lilla publikskaran! Storhästar i all ära men de här små pållarna får mitt hjärta! Jag hyser stor respekt för dom som tycker om den större varianten och hoppar jättehögt men det slår inte accelerationen som isisarna gör enligt mitt tycke. Anja och Conny var på Xfactor istället och fick sej en dos av musik som dom uppskattade.



Visa bild.JPG i bildspel




Igår var det lucia och det var som vanligt 6 an som stod för uppträdandet i Tärnsjö, jag passade på att se dom duktiga två gånger, en gång på jobbet och en gång på julfesten för klassen. Tänk vad barnen har blivit stora .....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar