fredag 26 september 2014

Hur mycket som helst händer...

Urlänge sedan jag skrev något, beror verkligen inte på att inget hänt utan snarare tvärtom.

Sommaren har gått ursnabbt och varmt och skönt har det varit.

Vi tillbringade nästan tre veckor hos Lilla Nessaprinsessa i småland.

Mitt inatten for vi fullpackad bil med två barn, två hundar och sist med absolut inte minst, våra hästar! Riktigt trevliga veckor med storhushåll och allt vad det innebär ;-)

Skolan började och då passade vi på att åka till Turkiet tillsammans med Sandra med familj och en granne till oss, härligt  med värme och ledighet!

Men då vi var i Turkiet fick jag meddelande om att det troligen var en inbrottförberedelse på mitt hus blev jag ju givetvis orolig. Snälla grannar och barnens faster med make var o såg till att huset såg bebott ut, tack snälla ni för hjälpen!

Men mitt i det här började jag tänka, vad har jag hemma som skulle vara så katastrofalt att bli av med? Jo det är ju givetvis fotografier på barnen då de var små, men det var nog det enda viktiga kom jag underfund med. Allt annat är det ju inget värde egentligen i, äger inga antikviteter eller något som är av stort värde, visst har jag elektronikprodukter och så men inget som egentligen är viktigt.
Hundarna förstås är ju viktiga men de var hos hussen denna vecka.

Det som skulle vart otäckt var att någon oinbjuden har varit i mitt hem!! Hemska tanke!

Hoppas att jag lyckas med att uppfostra mina barn med att det är inte det materiella som räknas utan det som verkligen är viktigt, alltså vi själva!
Jag blir inte lyckligare av materiella saker och det menar jag ärligt, uppskattar lugn, ro och ärlighet betydligt mer.

Nu händer det inte så mycket, dagarna går sin gilla gång och det finns som vanligt massor att lägga ner tid på.

Jag har fått ytterligare en stjärna i familjen, ett fotbollsproffs Anja!
Hon har utvecklas något otroligt de senaste året, lika duktig uppe som nere, de som kommer förbi henne på en match är lätträknade, jättestolt mamma! Hoppas att det fortsätter att vara ett lag i Tärnsjö.


Hästarna flyttade till Åsbo på sommarbete som vanligt men nu blir det oxå kvar där på vinterbete,  så vi har bytt stall några hundra meter nedanför backen.

Min buspojke Bangsi med Ida som ryttare.
Bangsi våran rackare har blivit en egensinnig gammal gubbe och vill itne lämna sin fina Gloria utan sticker och är olydig som bara den. Kan inte skylla på någon annan än mej själv som tillåtit honom att bli sådan, får ta tag i ledarskapet ordentligt igen. Saken är den att min energi har tyvärr fått gå till helt fel saker denna sommar och då har mycket annat fått lida som ex plin på hästen!
Men nu är det slut, tänker inte grotta ner mej i saker som bara ger negativ energi, livet är för kort för det!
Men min Ida hon ger inte upp, hon kämpar på som bara den för att Bangan ska förstå att han ska göra som hon säjer. Vi hade ju gått några tävlingar på Bangsi och han har fina gångarter men nu vill han absolut inte visa upp det på ovalbana, utan han vill UT!
 Idas mål nu med ridningen är att han ska vara kvar på banan oavsett hopp och skutt, bra mål Ida tycker jag!

Prova på tävling på Adastras hästcenter med Gloria.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar