onsdag 4 juli 2012

Jag vill inte åka bergochdalbana!

Ena stunden känns allt rätt så normalt, pratar fixar och donar.

Andra sekunden brister allt.

Efter lunch idag så fick hästarna sej en välbehövd dusch med schamponering och de njöt! Efter insläpp i hagen blev det rullningar i massor, ren häst? jo ja undrar!
Jag var beredd på att det skulle bli bekymmer med att de inte ville medverka till en spa behandling, men så fel jag hade!
Både Ida och Anja var kvar en stund hos familjen Seth och Ida somnade en stund på Emilias soffa, så skönt ;-) 
 Detta var turen uppåt i banan, tjoho!


Sen var det dags  för kvällsmaten, en jävla nerförsbacke som gör så ända ont i själen!
Själv åt jag pasta och skinksås med god aptit medans för Ida så vart det  otroligt jobbigt.

Jag ska peppa och försöka få Ida att äta men det är svårt, det är svårt att se en person som jag älskar av hela mitt hjärta att behöva kämpa för att få i sej den näring man behöver för att leva. Jag ska få henne att äta och jag ser att hon kämpar bara att sitta vid bordet, att sedan svälja varje tugga är oxå ett jättearbete!

Men skam den som ger sej, vi traggla länge och väl och till slut vann vi, nu åker vi uppåt igen!

HURRAHURRA!

Imorgon ska vi in och luncha på ätis!


2 kommentarer:

  1. Isak har haft så skoj idag med Anja. Å båda tjejerna får komma när dom vill, Emilias rum e ju så svalt och skönt så jag förstår om hon slumrade till på soffan.

    Lycka till i morgon
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ida tyckte de va lite pinit att hon somna, men se e ju ett bra betyg att hon känner sej trygg:-). Vi luncha som sagt på Ätis o de gick bra, vi satt där 4 stycken o åt pannkakor med batteriljus på bordet;-)

      Anja tyckte me att de va kul med Isak, de e några år emellan men de spelar ingen roll för Anja , bara de är kul!
      Kram

      Radera