torsdag 22 mars 2012

Våren

Har kommit på riktigt nu. De två senaste dagarna har det varit över 15 grader, så otroligt skönt! Igår red vi ner till Holvastby o skulle rida i paddocken, tjejerna ska ju träningstävla på söndag o de är lite lättare att träna i paddock. Inte förstod jag att jag skulle svettas ihjäl med en st funktionströja, säkerhetsväst, tjock huvtröja för att sedan avsluta med en vinterjacka!!! Hur dum får man va? Nåja som tur var fick min jacka åka bil till Tärn med Linda.
Tjejerna o hästarna är duktiga, de jobbar på, otroligt att hästarna kan vara så olika, trots samma pappa men så är det. De är härliga på sina olika vis;-).
Har lagt träningen på hyllan själv de senaste 14dagarna för jag har inte mått då där jättebra, nu ska jag sakta men säkert börja så smått igen, sprang lite idag o de kändes bra. Man (jag, förstås alla) ska lyssna på sin kropp o bromsa lite då allt bara snurrar på för fort. Idag så matas vi med så mycket intryck hela tiden att vi någon gång måste retirera för att bara vara, nu är jag inne i en "tahandommejsjälv" period . Givetvis glömmer jag inte mina nära o kära för den skull, blir mer o mer tacksam o ödmjuk över livet, beror de på åldern månntro?
Badrummet har sakteliga börjats rivas nu, skönt att det är på gång.
Färg till kök o hall har oxå inhandlas så snart ska börjas med det med, fullt upp med andra ord!

2 kommentarer:

  1. Låter bra det. Att ta hand om sig själv.
    Här blev det faktiskt kalas även om det var köpe-bullar och kakor.

    Badrum och kök är det som är jobbigast, det är dom "rum" man är mest beroende av, I know... men så kul när det sen är klart. Ska bli spännande att se sen, Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, att ta hand om sej själv gagnar även andra i slutänden, mår man bra mår även omgivningen bättre.
      Ja du ser, kalaset blev ju bra ändå, o du,du hade ju tårtor ;-)
      Lova är nog helnöjd bara hennes mamma finns till hands!

      Mm men nån gång ska det ju göras o nu e tiden mogen;-) du är varmt välkommen o kika sen, du får gärna komma under tiden det fixas oxå;-)

      Radera